کد خبر: ۱۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت: 

 آیت‌الله مدنی یک معلم اخلاق بی‌نظیر بود

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت گفت: آیت‌الله سید اسدالله مدنی از جمله علمای انقلابی بود که علم خود را به زیور عمل صالح آراسته بود و نه تنها مرجع علمی بلکه یک مرشد و معلم اخلاق بی‌نظیر بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین جلال زحمتکشان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: شهید آیت‌الله سید اسدالله مدنی دومین شهید محراب در انقلاب اسلامی از علمای مجاهد و مبارز دوران انقلاب اسلامی ایران است.

 وی افزود: ایشان متولد سال ۱۲۹۳ در آذرشهر از توابع تبریز هستند، تحصیلات حوزوی را ابتدا در تبریز و سپس در قم در محضر اساتیدی چون سید محمد حجت کوه‌کمری، آیت‌الله خوانساری، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله مرعشی نجفی و همچنین امام خمینی (ره) ادامه داد و سپس برای تکمیل مراحل تحصیل علم به نجف اشرف مهاجرت کرد و از علمای بزرگی چون آیت‌الله حکیم، آیت‌الله خویی و امام راحل (ره) بهره برد و به درجه اجتهاد رسید.
 
 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت یادآور شد: ارتباط و همنشینی و شاگردی در مکتب امام خمینی (ره) روح مبارزه در راه دین و حق‌طلبی را در ایشان پرورانده بود، سابقه مبارزات سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی ایشان به سال‌ها پیش از انقلاب بازمی‌گردد.

 زحمتکشان ادامه داد: شهید آیت‌الله مدنی علم‌دار مبارزه با فرقه ضاله بهائیت در زادگاهش یعنی آذرشهر بود و در همان سال‌ها با شهید نواب صفوی در مبارزه با انحرافات کسروی همراهی و همکاری داشت.

 وی تصریح کرد: شهید مدنی در مدت اقامت در نجف همواره اوضاع سیاسی ایران و تحولات نهضت انقلاب اسلامی را رصد می‌کرد و در جلسات درس خود به افشای چهره پلید رژیم طاغوت می‌پرداخت.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت با بیان اینکه فعالیت‌های مبارزاتی شهید آیت‌الله مدنی در همدان نظیر تحریم انتخابات انقلاب سفید و تحریم حزب رستاخیز و... باعث شد ایشان مورد غضب دستگاه‌های امنیتی رژیم طاغوت قرار بگیرد، گفت: ایشان توسط ساواک مدتی به نورآباد ممسنی، سپس به خرم‌آباد و بعد به بندر کنگان و کردستان تبعید شد، اما آیت‌الله مدنی هرگز دست از مبارزه نکشید و در تمام این مناطق منشأ خیزش‌های عمومی و روشنگری علیه رژیم پهلوی شد.

 زحمتکشان با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله مدنی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی رهبری مبارزان در همدان را برعهده داشت، مطرح کرد: در واقعه اعزام لشکر زرهی کردستان به تهران، پیشاپیش مردم مبارز همدان با جلوگیری از حرکت تانک‌های ارتش، توطئه رژیم را برای سرکوب انقلاب خنثی ساخت.

 وی ادامه داد: شهید مدنی پس از انقلاب نیز سنگر مبارزه و خدمت به انقلاب را رها نکرد و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان قانون اساسی، امام‌جمعه و حاکم شرع همدان بود.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت اضافه کرد: آیت‌الله مدنی سپس با حکم امام خمینی (ره) جهت سامان دادن به اوضاع تبریز به این شهر رفت و پس از شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی امامت جمعه تبریز را عهده‌دار شد.

 زحمتکشان بیان کرد: مبارزات بی‌امان و خستگی‌ناپذیری‌شان در راه اعتلای انقلاب و مقابله با منافقان و منحرفان، بغض و کینه ایشان را در دل منافقان کاشت و سرانجام توسط منافقان کوردل درحالی که در محراب نمازجمعه تبریز بود به فیض شهادت رسید.

 وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید اسدالله مدنی از جمله علمای انقلابی بود که علم خود را به زیور عمل صالح آراسته بود و نه تنها مرجع علمی بلکه یک مرشد و معلم اخلاق بی‌نظیر و ملجأ نفوس و دل‌های تشنه معنویت بود و در این مسیر عالمان و عارفان و شهدای بسیاری را در مکتب خویش پرورش داد.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه زرین‌دشت در پایان بیان کرد: زندگی این عالم مجاهد سراسر خدمت خالصانه به اسلام و مسلمین بود، از ساخت مسجد و مدرسه و درمانگاه گرفته تا پوشیدن لباس رزم و حضور در جبهه‌های جنگ در کنار رزمندگان از مجاهدات این عالم فقیه بود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان